شنبه
ارديبهشت
1396
09
 

 

 

پایان نامه های برتر

این بخش که امسال برای نخستین بار به پیشنهاد دبیر جشنواره پویانمای تهران و به همت دکتر فاطمه حسینی شکیب برگزار می شود، به مرور بهترین پایان-نامه های رشته کارشناسی ارشد با موضوع پویانمایی و مطالعات پویانمایی می پردازد. چهار گروه پویانمایی کارشناسی ارشد دانشگاه هنر (دانشکده سینما تئاتر)، دانشگاه تربیت مدرس (دانشکده هنر)، دانشگاه سوره و دانشکده صدا و سیما نمایندگان خود از برترین پایان نامه های سه سال گذشته را به دبیرخانه جشنواره معرفی کردند که از میان آنها پس از داوری چند داور، 4 پایان نامه برای ارائه حضوری در جلسات نقد وبررسی در چهار روز جشنواره انتخاب شد.

آموزش آکادمیک پویانمایی در ایران در طی بیست و چند سال اخیر و اکثرا در مقطع کارشناسی ارشد منجر به پژوهش های دانشگاهی در حیطه پویانمایی و تولید برخی از پایان نامه های ارزشمند شده است که بازخوانی ورجوع به محتوای علمی آنها می تواند به اشاعه دستاوردهای پژوهشی و بعضا کاربردی درباره حیطه های مختلف هنر و صنعت پویانمایی در میان گروه های بزرگ تر و متفاوت تری از جامعه پویانمایی ایران اعم از کارشناسان، دانشجویان و علاقمندان این رشته منجرشود. به نظر می رسد برای رشد و اعتلای پویانمایی، روش های سنتی وتمرکز بر آموزش مهارت های عملی دیگر به تنهایی کافی نباشد. ازینرو به منظور همگامی با سایر کشورهای پیشرفته جهان، برای کارآمد کردن شیوه های تولید و تولید اندیشه راهبردی در این حیطه، راهی جز جدی گرفتن پژوهش و فراهم آوردن امکانات شناخت بیشتر در حوزه های مختلف و تولید دانش به روز و مفید نیست. این جشنواره گامی کوچک در آغاز این راه و نشان توجه جشنواره به پیوند دانش و فن در ایجاد تولیدات پویانمایی با کیفیت و فرهنگ ساز است.


فاطمه حسینی شکیب (دبیر پایان نامه های برتر)

وی دارای کارشناسی ارتباط تصویری از دانشگاه تهران، کارشناسی ارشد پویانمایی از دانشگاه هنر و دکترای مطالعات پویانمایی از دانشگاه هنرهای خلاقانه انگلستان می باشد. او استادیار گروه پویانمایی دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر و مدرس دروس تئوری، زیبایی شناسی پویانمایی و رسانه در گروه پویانمایی و سینما می باشد که به راهنمایی پایان نامه های ارشد و دکتری و پژوهش و انتشار مقالات علمی به زبان فارسی و انگلیسی می پردازد. از دیگر فعالیت های حسینی شکیب می توان به عضویت در هیئت داوری مقالات علمی پژوهشی پویانمایی، ترجمه و انتشار مقالات و آثار آکادمیک به زبان فارسی و انگلیسی اشاره نمود.

 

 

داوران پایان نامه

 

ناصرگل‌محمدي

وی دارای كارشناسي توليد سيما گرايش كارگرداني پویانمایی از دانشكده صدا وسيما، كارشناسي ارشد پویانمایی ازدانشگاه هنر و دكترای هنرگرايش صنعت در پویانمایی از دانشگاه ناتينگهام ترنت می باشد. او رئیس دانشکده تلویزیون و هنر های دیجیتال، استاديار پايه 15 و عضو انجمن بين اللملي مطالعات پویانمایی، فرهنگستان هنر، كميته علوم انساني و هنر و بنياد ملي نخبگان است که کنفرانس ها و کارگاه های بین المللی مختلفی را برگزار کرده است. از دیگر فعالیت های وی می توان به داوري علمي و ارائه مقاله در همايش ها و جشنواره‌هاي ملي، تاليف مقاله، پژوهش، ترجمه و داوري در جشنوار‌هاي متعدد فیلم و پویانمایی اشاره نمود.

محمد علی صفورا

وی دارای کارشناسی کارگردانی سینما از دانشگاه هنر، کارشناسی ارشد كارگرداني پویانمایی- سينما از دانشگاه تربيت مدرس و دكتري پژوهش هنر (مطالعات پویانمایی) از دانشگاه هنر می باشد. وی عضو هیات علمی دانشگاه تربيت مدرس است که انجام طرح های پژوهشی، برگزرای کارگاه های آموزشی و ارائه مقاله و سخنرانی در سمینارهای متعدد را در کارنامه خود دارد. وی همچنین به عنوان داور در جشنواره های متعدد حضور داشته و خود نیز توانسته با حضور در جشنواره های مختلف موفق به کسب 30 جایزه شود.

محمد رضا مريدي

وی دارای کارشناسی ریاضی، کارشناسی ارشد پژوهش هنر و دکترای جامعه شناسی می باشد. او عضو هیات علمی دانشگاه هنر تهران، انجمن جامعه شناسی اروپا، انجمن مطالعات فرهنگی و ارتباطات دانشگاه تهران و مدیر گروه پژوهشی جامعه شناسی هنر در خانه هنرمندان است که مقالات و کتب مختلفی را به تالیف رسانده است. از دیگر فعالیت های وی می توان به تدریس در دانشگاه، اجرای طرح‌های پژوهشی، ارائه سخنرانی و مقاله در همایش های داخلی و بین المللی اشاره نمود.

 

لیست پایان نامه ها

 

 

عنوان پایان نامه

نویسنده

دانشگاه

1

آسیب شناسی پویانمایی صنعتی ایران دهه 90-1380(رویکرد مدیریت تولید)

احمد لنگرودی

تربیت مدرس

2

بازنمایی شعر نوی فارسی با بکارگیری شیوه های بیانی انحصاری پویانمایی

سیامک تکلو

هنر

3

بازنمود افسانه های دیو و غول ایرانی در پویانمایی ایران و جهان

لاله ضیایی

هنر

4

بررسی برنامه ی آموزشی رشته پویانمایی سطح هنرستان و بازدهی آن در بخش های مرتبط در کشور

فاطمه کتیرازن

تربیت مدرس

5

بررسي روايت پسامدرن در ساختار انيميشن متأخر

لیلا تبریزی

تربیت مدرس

6

بررسی عناصر ارتباطات غیرکلامی شخصیتهای مثبت تیزرهای آموزشی-تبلیغاتی راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی

علیرضا شفیق

صدا و سیما

7

به کارگیری مؤلفه های ادبی طنز ایرانی در پویانمایی تبلیغاتی

مریم سادات قاضی

سوره

8

تاثیر تماشای پویانمایی مشوق نقاشی بر نقاشی های کودکان پیش دبستانی

مرضیه رجبعلی پور

سوره

9

تاثیر تماشای پویانمایی های مذهبی ایرانی بر رفتار دینی نوجوانان

صهبا صمدی

صدا و سیما

10

حرکت دوربین در رابطه با روایت در پویانمایی: مطالعه ای در جهت استخراج الگوهای کاربردی

فاطمه ملکی

هنر

11

روش های انتقال مفاهیم فرهنگی و اجتماعی به کودکان با استفاده از پویانمایی

ابراهیم خرم نژاد

صدا و سیما

12

شخصیت قهرمان در پویانمایی بن تن

حسن بهشتی

صدا و سیما

13

شیوه های بیانی نوین در پویانمایی تجربی

پگاه ایزدیان

هنر

14

فهم و معنا در روايت انيميشن کوتاه تجربي

مجید بلادپس

تربیت مدرس

15

قابليت های استاپ موشن در بازنمود فضاهای گروتسک، ذهنی و وهمی

سمیه خاکشور

تربیت مدرس

16

کارکرد روایتی موسیقی در تصاویر متحرک پرمخاطب دهه اول 2000.م

مهسا بهفر

سوره

17

مطالعه ی ساختار و عوامل جذابیت در بازی های ویدئویی ساده و تفننی(کژوال)

فاطمه طهوری

هنر

18

مفاهیم نظری و ویژگی های ساختاری پویانمایی تعاملی(در ارتباط با مخاطب-تماشاگر)

سمانه یاسایی

سوره

19

مولفه های شخصیت پردازی طنز در پویانمایی

صدیقه فامیل فرنیا

سوره

20

نشانه شناسی شخصیت های منفی در تبلیغات تلویزیونی(مطالعه موردی مجموعه سیا ساکتی در تبلیغات راهنمایی و رانندگی)

حسن محمدپور

صدا و سیما

 

 

 

 




اجراء و پشتیبانی: طاهره ده بسته