نمایش و گفتگو پیرامون آثار و تجربیات استودیو چپ چین در حوزه تصویر متحرک

ارتباط تصویری در فضای پویا و درهم تنیده رسانه‌های جدید شاخصه‌های جدیدی پیدا کرده است. تصاویر به جای خودنمایی بر در و دیوار شهر، حالا در فضای دیجیتال با آن مختصات مدام در حال تغییرش نمود پیدا می کنند. فراگیر شدن ابزارهای نمایش صدا و تصویر در فضاهای خصوصی و عمومی در کنار سیطره نشر و بازنشر بی‌وقفه اطلاعات در فضای مجازی، فرصت مغتنمی به تصویر متحرک داده است تا این بار فارغ از دغدغه دیده نشدن و ناکارآمدی، به عنوان قدرتمندترین ابزار اطلاع رسانی که عموما با چاشنی سرگرمی همراه است، دست اندرکاران حوزه های رسانه، علم، هنر، تبلیغات، سرگرمی و … را معطوف به خود کند. این پوست اندازی ارتباط تصویری منجر به کمرنگ تر شدن مرزهای بین شاخه‌های پیشتر تفکیک شده آن از جمله طراحی گرافیک، تصویرسازی، پویانمایی، ویدئو و از این دست شده است. اتفاقی که متخصصین این حوزه ها را تشویق به بهره گیری از تمام این‌ها در بسترهای چند رسانه ای می کند. جایی که دیگر نام گذاری و دسته بندی آثار به سادگی مقدور نیست اما قدرت و تاثیرگذاری مضاعف آن ها به شدت قابل تشخیص است.

استودیو چپ چین که چند سالی است در حوزه طراحی گرافیک و تبلیغات فعالیت می کند، به دلیل علاقه به تجربه کردن در حوزه های مختلف اجرا و ارائه تصویر و نیز به واسطه بکارگیری تخصص های‌مختلف، تجربه های گوناگونی در حیطه تصویر متحرک پیدا کرده است. تولید پویانمایی های گرافیکی، تیزرهای تبلیغاتی، ویدئوهای هنری، موشن گرافیک و از این دست منجر به فراگیری و بکاربستن تکنیک های متحرک‌سازی در چارچوب زبان خلاصه و صیقل خورده گرافیک آن ها شده است. استودیو چپ چین در دهمین جشنواره دوسالانه پویانمایی تهران به عنوان یکی از مهمان‌های ویژه درباره این زبان گویا و فراگیر در آثارش گفتگو خواهد کرد.